Asset Publisher
Europejski Tydzień Zrównoważonego Rozwoju w OEPL w Jeziorach Wysokich
Europejski Tydzień Zrównoważonego Rozwoju jest obchodzony w tym roku od 18 września do 8 października. Wśród wielu inicjatyw edukacyjnych podejmowanych przez leśników, znajdują się także działania Ośrodka Edukacji Przyrodniczo-Leśnej w Jeziorach Wysokich.
Na Facebooku, 28 września (w sobotę) o godz. 20.00 zapraszliśmy do aktywnego uczestnictwa podczas audycji na żywo w Radio Zachód. Wówczas gościem Bogusławy Patalas był leśnik, Paweł Mrowiński. Rozmowa "na żywo" obejmowała tematykę idei zrównoważonego rozwoju oraz cele ZR, jakie realizują w praktyce Lasy Państwowe. Podczas audycji można było zadzwonić i zadać pytanie leśnikowi lub odpowiedzieć na pytania, kierowane do słuchaczy w formie "leśnej zabawy". Przypominamy, że audycje z leśnikiem odbywają się cyklicznie w Radio Zachód, w ostatnią sobotę miesiąca.
Zapraszamy także do odwiedzin w Ośrodku Edukacji Przyrodniczo-Leśnej w Jeziorach Wysokich, gdzie w salach wystawowych ośrodka przygotowano wiele ciekawych informacji na temat lasów i leśnictwa w kontekście zrównoważonego rozwoju społeczeństw. Szczególnie zapraszamy do kontaktu nauczycieli, którzy mogą zaplanować lekcję na temat zrównoważonego rozwoju dla uczniów, starszych klas szkół podstawowych lub szkół średnich.
Zachęcamy do obejrzenia prezentacji "Idea zrównoważonego rozwoju. Lasy i leśnictwo" z interaktywną grą, quizem i filmem.
Idea zrównoważonego rozwoju
Warto śledzić aktualności w mediach społecznościowych OEPL w Jeziorach Wysokich i RDLP w Zielonej Górze, by dowiedzieć się więcej choćby o zbliżajacych się wydarzeniach w regionie. Juz 5 pażdziernika odbedzie się Dzień Geotopu - cykliczne przedsięwzięcie, na terenie ścieżki geoturystycznej "Dawna Kopalnia Babina" w Nadleśnictwie Lipinki.
Więcej informacji
1. Artykuł na stronie głównej LP (link)
2. "Kalendarz z lasu. Rok szkolny 2017/18" z syntetycznymi artykułami na temat celów zrównoważonego rozwoju w ich praktycznym wymiarze (link)
3) Ogólnoeuropejska platforma ESDN (link)